Hangulatjavító ételek márpedig léteznek! Számos kutatás bizonyítja, hogy az úgynevezett junk food rendkívül rossz hatással van a kedélyállapotunkra. Teszem hozzá, nem csak arra!

Ezekből a típusú ételekből hiányoznak azok a fontos vitaminok és tápanyagok, melyek elengedhetetlenek az egészséges életvitelhez. Ne csodálkozz, hogy rossz kedvű leszel, ha rendszeresen gyorsétteremben eszel, hiszen megvonod magadtól például a B vitamint és az omega-3 zsírsavat. Ezzel szemben rengeteg transzzsírt viszel be a szervezetedbe, mely káros hatással van az érrendszeredre, gyulladásos folyamatokat és depressziót okoz! A depresszió annyira nem ilyeszt meg? És a gyulladásos folyamatok sem? Akkor képzelj magad elé egy jó nagy karfiolos-narancsbőrös hátsót! Na, ez is egy gyulladásos állapot. Kíváncsi vagyok, ha azt is kutatták volna a professzorok, mennyi magányos és boldogtalan ember van ezekben az éttermekben, vajon mi lett volna az eredmény!

De akkor mit együnk a boldogságunk érdekében?
A depresszió egyik leghatásosabb ellenszere a B vitamin, melyet többek között spenót, bab, hal és sovány szárnyas hús fogyasztásával juttathatunk a szervezetünkbe. Ha nassolni támad kedved, mindig legyen nálad, mandula, dió vagy mogyoró, így magnéziumhoz juthatsz egyhamar.És már csak a napsugár kell a boldogságunkhoz! Ugyanis a napfény a D vitamin legjobb forrása. Aki nem szeretné napoztatni bőrét, kapszula formájában pótolja ezt a létfontosságú vitamint, főleg a téli időszakban!

Itt egy szuper recept, ami egészséges és gyorsan elkészíthető télen is, laktató, tele vitaminnal. Alternatíva lehet a gyorsétterem helyett, hiszen valóban hamar elkészíthető és akár dobozban a munkahelyedre is viheted magaddal ebéd gyanánt.

Kesudiós csirke bébi spenót ágyon

Kókuszolajon pirítsd meg az apróra vágott vöröshagymát, majd ha már üvegesre pirult, add hozzá a csíkokra vágott csirkemellet, melyet előtte őrölt borssal megszórtál. Amikor a csirke már majdnem megpirult, add hozzá a natúr kesudiót és egy kis szójaszószt. Hagyd összeforni a szósszal. Ízés szerint kerülhet bele chilli paprika, zöldhagyma, padlizsán is. Tálaláskor egy lapos tányérra halmozz bébi spenótot, melyet meglocsolsz olíva olajjal és helyezd el rajta a szószos csirkét.

Jó étvágyat és sok boldog pillanatot!

Fotó: Pinterest