1. Legyen egy jó cipőd!

Bár a futás nem különösebben drága sportág, egy cipőre mindenképp érdemes beruházni, mielőtt belevágsz az edzésbe. A nem megfelelő lábbeli nemcsak a teljesítményed fogja rontani, de térd, boka vagy csípőtáji fájdalmat is okozhat. Szerencsére ma már rengeteg márka és fazon közül válogathatunk, így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet. Ha a nagy választékban nem tudsz eligazodni, vagy nem tudod milyen cipő illik hozzád, érdemes elmenni egy láb analízisre, ahol speciális műszerek segítségével kiválasztják a számodra legideálisabbat.

2. Tűzz ki egy célt!

Ahogy az élet bármely területén, a futásban is nagyon fontos, hogy legyenek céljaid.
Találd meg a motivációd, ami majd segít átlendülni a holtponton! Lehet ez akár egy verseny, amire készülsz vagy egy időeredmény, amit szeretnél elérni. Ugyanakkor nem szabad irreális célokat kitűzni! Nem kell egyből félmaratonra készülni. Kezdőként az is hatalmas siker, ha sikerül fél órát megállás nélkül futnod.

3. Figyelj oda a táplálkozásra!

Az egészséges étkezés ugyanolyan szerves része a futók életének, mint maga az edzés. Amennyiben rendszeresen tápanyagdús ételeket fogyasztasz, azt meghálálja a szervezeted. Nő az energiaszinted és javul a teljesítményed. A szénhidrátok fogyasztását érdemes az edzés köré időzíteni! Futás előtt gyors felszívódású szénhidrátot válassz (pl. banán), míg edzés után jöhetnek összetett szénhidrátok (pl. zabpehely, teljes kiőrlésű gabona).

4. Pótold a folyadékot!

Az izzadsággal rengeteg vizet és ásványi anyagot vesztünk. Fontos, hogy ezeket megfelelő mértékben pótoljuk. Ha még nem futsz hosszabb távot, ásványvíz is elegendő, de ha az edzés időtartama meghaladja az 1 órát, érdemes izotóniás italt fogyasztani. Ezt otthon magadnak is elkészítheted: keverj össze 200 ml préselt gyümölcslevet, 800 ml vizet és 1,5 gramm sót és már kész is a sportital!

5. Légy türelmes!

A sport alázatra nevel. Minden edzés más. Előfordulhat, hogy nem bírod végigfutni a távot, amit az előző héten gond nélkül teljesítettél. Ne keseredj el! A tested nem egy gép, ami képes mindig azonos teljesítménnyel működni. Figyelj a szervezeted jelzéseire! Ha napok óta fáj a lábad vagy nem érzed jól magad, ne indulj el futni. Fogadd el, hogy pihenésre és regenerációra van szükséged. Ha túlhajszolod magad nemcsak azt kockáztatod, hogy megsérülsz, de a futás szeretetét is elveszítheted.