Kinéztem az ablakon...
Egy szabadtéri futás nagyon brutális lett volna így hirtelen, ezért úgy döntöttem, kényeztetni fogom magam az egészség és a sport jegyében!

1. Ébredéskor egy pohár forró zöld tea citrommal. Antioxidáns hatása miatt azonnal elképzeltem, ahogy a polifenol vegyületek már dolgoznak a kis ráncaim kisimításán.

2. Gyors porszívózás és rendrakás, hogy a mozgással beindítsam az anyagcserét és a nap további részében ne nyomasszon a rendrakás gondolata, így el tudok majd lazulni este. Sokkal hamarabb megvoltam vele, mint gondoltam. A rend és tisztaság az otthonodban segít abban, hogy csak magadra tudj koncentrálni!

3. Pont maradt egy kis időm játszani a cicákkal. Ha van kisállatod, játsz vele napi legalább fél órát! Az önfeledt játék, a kutyák hálás tekintete, a túláradó szeretet, a cicák dorombolása oldja a feszültséget és a stresszt. Puha kis testük simogatása még a szívbetegségek tüneteit is csökkentik!

4. Így máris nem esett nehezemre felhúzni a futócipőt! 15 perc futva tőlünk a szolárium, nem nagy táv, de pont ez a lényeg, és megvan a motiváció is, hiszen végül nem is futni megyek, csak szoliba. 8 perc gimnaszikus bemelegítés a teraszon és indul is a futás! Futás közben figyelj a légzésedre, eleinte nem kell lefutnod az egész távot, sétálhatsz, kocoghatsz is közben, majd újra folytasd a futást.

5. Kozmetikusom rémálma a szolárium. Tőle mindig azt hallom, hogy mennyire ártalmas a bőrnek, ezért az év nagy részében kerülöm is. Azonban, ahogy beköszönt a komor november, és egyre kevesebb fényhez jut a bőröm, saját kockázatos döntésem alapján néha ellátogatok a szoláriumba, természetesen, szigorúan EU konform címkével ellátott gépeknek adom a testem! Az UV fény legismertebb pozitív hatása, hogy elősegíti a D-vitamin termelést, és így a csontritkulás kialakulásának az esélyét, a depresszió kiváló ellenszere. Ebben a szoliban ráadásul egy vibrációs tréner is be van építve, így futás után sem hagytam abba a mozgást, hanem maximumra állítottam a vibrálást, és hagytam, hogy testem kicsit husibb részei önálló életre keljenek. 15 perc futás hazafelé, frissen, csokibarnán, energiával telve, másris jobban ment!

6. Mozgás után egy forró fürdővel lazítottam el tagjaimat, közben a kádban ülve nyújtó gyakorlatokat végeztem. Ráhajoltam nyújott ülésben a párhuzamosan összezárt lábaimra, felváltva hajlítottam be egyik, majd másik könyökömet, így a hátam és a derekam is nyúlt. Majd jobb lábam bokáját a bal térdemre tettem, és így hajoltam rá a lábaimra és ellentétes oldalra ismételtem.

7. Igazán megéheztem, fürdés közben azon gondolkodtam, mit is egyek? A vietnámi konyha mellett döntöttem! Ezen a télen ez lesz a fő táplálékom, az biztos! Egy tányér forró chilis Pho (leves) rákkal és rizstésztával, majd pedig nyári tekercs garnélával került a tányéromra. A Pho rendkívül finom és egészséges étel, ropogós babcsírával, friss korianderrel, chilivel, zöldhagymával és lime-mal gazdagítva késztítik, mindenféle húsos változata létezik. A nyári tekercs pedig rendkívül finom csemege, hússal, zöldségekkel, fűszernövényekkel és rákkal töltik meg a tésztarolókat, azt hiszem egy kis tojás is van benne. Szóval szuper egészséges, energiadús, vitaminban gazdag, fehérjét és szénhidrátot is tartalmazó ételek, melyek télen a csípős-forró ízvilág miatt kifejezetten jól esnek!

Ami ezután következett és igazán stressz oldó volt otthon gyertyafény mellett, azt nem részletezem, de szintén mindenkinek ajánlom, mint bónusz 8. tippet:)

 

Fotó: Pinterest