Gondolom, nem kell újdonságként bemutatnom egyetlen diétázónak sem azt a jelenséget, hogy a radikális diéták után szépen kikeredhetünk, ha nem tartjuk magunkat a nagyon szigorú és nagyon alacsony szénhidráttartalmú étrendhez. Nyilván ha erre még ráteszünk mindenféle egészségtelen, gyorskajákkal, az eredmény akár több kiló is lehet pár hét alatt, de a probléma akkor igazán nagy, ha a diéta végeztével egy normális, kiegyensúlyozott étrendre térünk rá, amit a diéta előtt követtünk és szinten tartottunk vele, most mégis hízunk tőle. Ezt a jelenséget nevezzük metabolic damage-nek, vagyis anyagcserezavarnak és elsősorban a túlságosan spártai, hosszú időn keresztül tartott versenydiéta, másodsorban a túlzásba vitt alacsony intenzitású, ún. LISS (light intensity steady state) kardió okozza. Félreértés ne essék, senkit nem akarunk lebeszélni a diétáról és a kardióról, de mint mindenben, itt is az extremitás az, ami komoly következményekkel járhat. De mégis mit tehetsz, hogy ezt elkerüld?

1. Számold ki a bevitt kalóriákat és soha ne menj be alapanyagcseréd alá!

2. Ne nullázd le a szénhidrátot tartósan, alkalmazd inkább a szénhidrát-hintáztatás módszerét.

3. Időközönként alkalmazz szénhidráttöltést.

4. Ne eddz minden nap, legalább egy napot pihenj minden héten.

5. A LISS típusú (állandó, kis intenzitású) kardió helyett alkalmazd inkább a HIIT típusút, vagyis az intervallumos kardiót maximum fél óra-negyven percben és ne minden nap.

6. Ne akarj egyszerre túl sok zsírtól megszabadulni, az 1kg/hét feletti fogyás nagy eséllyel nem mind zsírból történik.

 

Kép forrása: Pinterest