1. Jót tesz a tüdődnek

A tested az úszás során alkalmazkodik az oxigén hatékonyabb felhasználásához, és megtanulja, hogyan nyerjen friss levegőt minden lélegzetvételnél, illetve, hogy minden kilégzésnél minél több szén-dioxidot bocsásson ki.

Egy kutatás kimutatta, hogy az úszók jobb légzési térfogattal rendelkeznek, mint a futók. Ez alacsonyabb szívfrenvenciát és vérnyomást eredményez. 

2. Jobb futóvá válsz

Mivel megnő az oxigénfelvétel, illetve felhasználás hatékonysága, az úszás megnöveli a kitartás képességét is. 

3. Bárki képes úszni

Akár sérülésről van szó, akár mondjuk állapotos vagy, vagy akár Ironman-versenyző, az úszás a tied: te irányítod a tempót, és az intenzitást is. 

4. Enyhíti a krónikus stresszt

A testmozgás során endorfinok termelődnek, így az úszás is számos hangulatjavító előnnyel járhat. A vízzel való érintkezés segít a nyugalmi állapot elérésében, kutatások szerint a rendszeres merülés a krónikus stressz tüneteinek enyhítésében hatalmas szerepet tölthet be. 

5. Gátolja az öregedést

Azok, akik rendszeresen úsznak, akár 20 (!) évet fiatalodhatnak biológiai értelemben - állítják kutatók. A tudósok szerint az úszás akár 70 éves korban is hatással van a vérnyomásra, a koleszterinszintre, a szív- és érrendszeri állapotra, a központi idegrendszer egészségére, a kognitív funkciókra. Szóval kinek kell ezek után az éjszakai ránctalanító krém? 

6. Okosabbá tesz

Az agy vérellátása akár 14 százalékkal megnő a vízben - derült ki kutatásokból. A kutatók szerint a víz mellkasra kifejtett nyomása a felelős ezért az eredményért. 

7. Szuper élményekkel gazdagodsz

Csak néhány tippet adunk: télen ellátogatni a Lukácsba vagy a Veli Bej-be... Hideg téli napon úszkálni a Gellért-fürdő kinti melegvizes medencéjében... Nyáron vitorláról ugrálni a Balatonba, vagy az Adriai-tengerbe... Folytassuk? 

8. Kardió és erősítő edzés is egyben

Úszás közben tudjuk, ha nem mozgunk folyamatosan, elsüllyedünk. Ráadásul a víz nagyjából 800-szor sűrűbb, mint a levegő, így az izmok állandó ellenállásban vannak. 

9. Könnyű az ízületeknek 

Sérült sportolók számára is kiváló erőnléti edzés az úszás, ugyanis kíméli az ízületeket. Emellett nagyobb intenzitással úszhatsz anélkül, hogy a testedet leterhelnéd. 

10. Olyan izmokat is megmozgat, amiket alig használsz

Nem az íróasztal felett görnyedsz, hanem mozgatod az összes izmod - a gyakran elhanyagolt izmok is mozgásba lendülnek. Az úszás ezen felül megdolgoztatja a mély. stabilizáló izmokat is. 

Szerintünk már nem kérdés: ma munka után irány az uszoda!