1. Mozdulj ki!

Iktass be minél több szabadtéri edzést a rutinodba! Csatlakozz a helyi futóklubhoz, próbáld ki a nordic walkingot vagy menj el a közeli kondi parkba. Hétvégén tegyél egy hosszabb sétát is. Ilyenkor átgondolhatod a következő heti terveidet is. Amíg az időjárás engedi, próbálj meg minél többet biciklivel vagy gyalog járni. Ez sokkal kevésbé stresszes, mint a reggeli dugóban állni.

2. Tervezd meg az étkezéseid!

Sajnos a rohanó hétköznapokban hajlamosabbak vagyunk rendszertelenül étkezni. Biztosan veled is előfordult már, hogy a reggeli kapkodásban reggelizni sem volt időd, ezért csak felkaptál egy kávé-péksüti kombót a közeli pékségben, amit a metrón, buszon, esetleg a kocsiban a piros lámpánál állva gyorsan el is fogyasztottál. Természetesen a hagyományos péksüteményekkel sincs semmi gond, ha mértékkel fogyasztjuk. Rendszeres fogyasztásuk viszont nem ajánlott, hiszen rengeteg üres kalóriát tartalmaznak anélkül, hogy valódi tápanyagokkal látnák el testünket. Hosszú távon sokkal jobb, ha előző este néhány perc alatt előkészítjük a másnapi reggelit. Ugyanez vonatkozik az ebédre is. Ha van egy kis időd, főzz 2-3 napra előre! Hidd el, a szervezeted és a pénztárcád is meg fogja köszönni.

3. Pihenj!

Nagyon fontos, hogy az iskolai és a munkahelyi feladatok mellett elegendő időt fordíts a pihenésre is. Ha túlhajszolod magad és nem hagysz elég időt a testednek a regenerálódásra, annak előbb vagy utóbb betegség lesz a vége. Vasárnaponként tarts én-időt. Ilyenkor 1-2 óráig csak magaddal foglalkozz! Vegyél egy forró fürdőt, jógázz, olvass, rajzolj vagy nézz meg egy filmet! A lényeg, hogy kapcsolj ki.

4. Erősítsd az immunrendszered!

Ősszel és télen különösen fontos a megfelelő vitaminpótlás. Természetesen egy átlag embernek ilyenkor sem kell 4-5 féle készítményt szedni, bőven elég egy multivitamin, ami tartalmazza az összes szükséges vitamint és ásványi anyagot. Sokkal fontosabb, hogy elegendő zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk. Készítsünk ételeket szezonális zöldségekből vagy vigyük el a kedvenc gyümölcsturmixunkat a munkahelyünkre.

5. Igyál elég folyadékot!

Bár a nyári melegben hamarabb megszomjazunk, így több vizet iszunk, ősszel sem szabad megfeledkezni a folyadékpótlásról. A legújabb ajánlások szerint is napi 2-2,5 liter víz elfogyasztása ideális mindenki számára. Szerezz be egy menő kulacsot és biztos nem fogsz elfelejteni napközben inni!