Végtelen 'todo' listák, állandó feszített tempó, telefoncsörgés, tennivalók, intéznivalók... Mindemellett szeretnél Te is egyensúlyt tartani a munkád és magánéleted között...? Persze, hogy állandó feszültséget érzel magadban. Emiatt a feszített tempó miatt termelődik mellékvesénkben az a bizonyos mumus: a kortizol nevű hormon, ami felelős a stressz kialakulásáért.

Egy bizonyos szintig természetesen egészséges a kortizol szint a vérünkben, hiszen befolyással van az anyagcserénkre, az immunrendszerünk működésére is. Ha viszont a normális szintnél magasabb mennyiségben van jelen szervezetünkben, máris érezzük a kellemetlen mellékhatásait: fáradékonyság, kimerültség, fejfájás. Így már magától értetődik, hogy miért olyan káros a szervezüntkre a mindennapjainkban jelenlévő stressz.

Akár gyakran találkozol a fentiekkel, akár nem, mindenképpen hasznosak lehetnek a lenti tanácsok számodra is. Mindenekelőtt viszont próbálj magadnak felállítani egy értékrendet. Mik azok a dolgok, tényezők, amik valóban fontos szerepet játszanak az életedben, és érdemes-e rajtuk idegeskedni. Állíts fel egy fontossági sorrendet, mások gondjait ne akard Te megoldan, tanulj meg nemet mondani másoknak, hogy legyen időd magadra, családodra, barátokra és a számodra valóban fontos dolgokra. 

1. Meditálj.

Számos mód van arra, hogy meditatív állapotba kerülhessünk, biztosan Te is megtalálod azt a tevékenységet, ami valóban kikapcsol. Képtelenség úgy kizökkenni, hogy a fejedben cikáznak a gondolatok, ezért próbálj mindennapot meditálással - akár egy rövid jóga gyakorlatsorral - kezdeni, valamint befejezni.

2. Használj illóolajokat!

Sok illóolajnak ismert a nyugtató hatása, amikről tudjuk, hogy segítenek megbírkózni a stressz és a szorongás kezelésével. Adj a fürdővizedhez pár csepp levendula, citromfű vagy eukaliptusz illóolajat és egész más színben fogod látni a világot.:)

3. Mozogj!

Megint eljutottunk az örökérvényű alapszabályhoz: mozogj! A mozgás hormokokat szabadít fel, amik nem csak fizikai, hanem szellemi és érzelmi konfortérzetedhez is sokat adnak. Ilyen hormonok a neurotranszmitterek, a dopamin, a szerotonin és az endorfinok, amelyek mindegyike hozzájárul a boldogságodhoz.

4. Ide az adaptogén növényekkel!

Az adaptogén gyógynövények olyan természetes anyagok, amelyek a mellékvesére gyakorolt hatásuk révén, módosítják a test reakcióit különféle stresszhatásokkal szemben, növelik a stresszel szembeni ellenállást, nem kívánatos mellékhatások nélkül.Őseink már évezredekkel ezelőtt rájöttek, hogy vannak bizonyos növények, amik mind a túlműködő, mind pedig az alul működő szervekre kedvező hatást váltanak ki. A megfigyelések helyesek voltak, ugyanis létezik 22 olyan ismert gyógynövény, ami a szervezetbe juttatva folyamatosan arra törekszik, hogy harmonizálja, egyensúlyban tartsa belső elválasztású mirigyeinket és immunrendszerünket. Ennek érdekében alulműködő szerveinket felgyorsítja, a túlműködőket pedig lelassítja. Azaz az adaptogén növények akkor és úgy hatnak, ahogyan az adott pillanatban szükségünk van rájuk. Igazi csodaszerek, nem igaz? (Pl.:fokhagyma, ginzeng, kasvirág, ginkgo, aranygyökér)

5. Megfelelő mennyiségű és minőségű alvás.

A megfelelő mennyiségű alvás nagyban befolyásolja szervezetünk hormonszabályozását. A szervezet tökéletes működéséhez és esetleges gyógyulásához megfelelő mennyiségű alvásra van szükség. Törekedj nagyjából azonos időkben lefeküldni és felkelni. 

Jó egészséget kívánunk!