Az év vége felé sokan úgy érezzük, igazságtalanság, hogy karácsony és szilveszter között nincs egy fogyókúrányi idő! – Hogyan fogok beleférni abba a dögös koktélruhába? Meglehet, jobban kibuggyan a pocakom, mint a mellem! – rémüldözik az ember lánya. Nos, én nem hiszek a fogyókúrákban, ezért a „2 nap alatt legyen kockahasad” receptet nem fogjátok tőlem hallani.

Annál inkább hiszek az újrakezdés erejében! Mi nők, nagy újrakezdők vagyunk... az erő, ami bennünk van, a nőiességünk ereje sosem szűnik meg segíteni minket. Használd fel te is! Legyél erős nő! Itt van hozzá egy kis segítség. A bevásárlás a nők barátja. Sétálgass a polcok között, és tedd a kosaradba, amit a listán találsz.

Bevásárló lista az újrakezdéshez

1. Gyümölcs

A kosarad tömd meg gyümölccsel, mert az egy rostban gazdag energiaforrás, mely tele van vitaminnal, egészséges, és megfelelő időben fogyasztva nem gyarapítja a zsírpárnákat. Grapefruit, narancs, pomelo, citrom, áfonya, kiwi, zöld alma legyen otthon mindig. Fogyaszd reggel, edzés előtt vagy tízóraira.

2. Zöldség

Bármilyen meglepő, a zöldség is szénhidrát.

Olyan típusú, melyet bármikor fogyaszthatsz! Ez jó hír, ugye? A zöld színű zöldségek a barátaid, használd őket köretként, salátának, rágcsáld feldarabolva nass helyett.

Uborka, paprika, pritamin-paprika, retek, zöldhagyma, zöldsaláta, bébispenót, zöldségcsirák, karalábé, brokkoli, karfiol, kelbimbó, kelkáposzta, fejes káposzta, cukkini bármikor fogyasztható, egyéb zöldségek, mint például a paradicsom, inkább csak a reggeli órákban. Az elkészítés módja reggel és tízóraira legyen nyers, ebédnél grillezett, sült, vacsoránál pedig párolt vagy sült.

3. Rostban gazdag, jó minőségű szénhidrátok

A kenyér, burgonya, rizs bűvköréből kikerülve, nézzétek meg, milyen egészséges és finom alternatívákat lehet kapni szinte bármelyik nagyobb üzletláncban. Kenyér helyett puffasztott rizst vagy vollkornbrot jellegű kenyeret ajánlok, de csak kis mennyiségben, inkább reggel, vagy délelőtt.

Iktassuk be a zabpelyhet a délelőtti étkezés menetébe, mert rendkívül felgyorsítja az anyagcserét, rostban gazdag. Mandula vagy rizstej tökéletes hozzá! A szokásos köret helyett próbáld ki a quinoa, az árpagyöngy és a barnarizs adta lehetőségeket! Ezeket a szénhidrátokat egészen uzsonnáig fogyaszthatjuk, vacsorára inkább zöldséget válasszunk.

4. Fehérje

Ne csak a húsra gondolj, amikor a fehérjéről beszélünk! Nézzük napszakok szerint. Reggelire tökéletes a főtt tojás, lehetőleg ne mindnek edd meg a sárgáját, csak a felének.

Feldolgozott tejtermékek, mint a sovány sajtok, natúr joghurt, kefir, tejhelyettesítők, mandulatej, rizstej, mind a reggeli részét képezhetik.

A felvágottakat kerüld, mert sok a természetellenes anyag bennük. Készíts saját felvágottat, egyszerűen süss este pulyka- vagy csirkehusit, melyet reggel hidegen tudsz fogyasztani.

Ebédre tökéletes választás a natúr vagy a grillezett hússzelet, zöldséggel vagy egyéb rostban gazdag körettel. Fűszerezéshez használj természetes zöldfűszereket, chilit, fokhagymát, gyömbért.

Vacsorára párolt zöldséget, hallal, tonhalkonzervvel ajánlok.

5. Zsírok, olajak

Nem kell megijedni, nem arra gondolok, hogy egyél zsírt kanállal! De bármilyen meglepő, a szervezetednek zsírra is szüksége van. Próbáld meg kerülni a haszontalan zsírokat, és napi szinten bevezetni a számodra pozitív tulajdonságú zsírsavakat.

Vásárolj mandulát, diót, és rágcsáld tízóraira, uzsonnára.

Érlelj otthon avokádót!

A boltban kapható általában túl kemény, kell neki pár nap, mire megpuhul. Teheted apróra vágva salátába, vagy főtt tojással és borssal kikeverve nagyszerű krém készülhet belőle. Ha nem ettél idáig halat, most próbáld meg beiktatni az étrendedbe, párolva, grillezve, konzerv formájában egyaránt.

Az olajat cseréld le kókuszzsírra! Sok helyen kapható, most már egészen elérhető áron.

6. Folyadék

Ez a lista nem lesz hosszú.

Szénsavmentes ásványvizet vagy tisztított csapvizet fogyassz, naponta legalább 2,5-3 liter mennyiségben. Ne gyümölcslevet, és zöldséglevet se, amennyiben a formás, zsírmentes tested a cél! A leves pedig – jusson eszedbe – nem folyadék, hanem étel! Azonban a zöldtea a barátod, naponta akár több csészével is kortyolgass!

7. Vitaminok

Sajnos nem tudunk megfelelő mennyiségű és minőségű vitamint szervezetünkbe juttatni az étkezések alatt, ezért szükség van táplálék-kiegészítőkre, vitaminokra.

Mindenkire rábízom, mit választ, de legyen benne C-vitamin, kalcium, magnézium, cink és vas. Én szeretem ezeket külön bevinni és nem multivitamin formájában. Fontos az immunrendszerünk erősítése, erre az ehinacia- és a grapefruitmag-kivonatot ajánlom.

8. Táplálék-kiegészítők

Azt gondoljátok, ezt csak a gyúrósok használják? Akkor megvontok magatoktól egy nagy segítséget. A megfelelő minőségű fehérjeturmix és fehérjeszeletek például az összes diétát megkönnyítik édes ízükkel, közben pedig segítik az edzés folyamatát, és fontos tápanyaghoz juttatják a szervezetet.

9. Mozgás

Igen! Kerüljön be a kosaradba egy bérlet vagy belépő is!

Válaszd ki azt a mozgásformát, mozgásprogramot, melynek segítségével leolvadnak rólad a kilók! Az egészséges életmód része, hogy naponta foglalkozol a testeddel és önmagaddal.

Ha ez egyedül nem megy, látogass el egy központba, terembe, stúdióba, ahol rajtad kívül mások is hasonló célokat követnek. Esetleg válassz egy edzőt, aki motivál és foglalkozik veled. Mindenféle sport, ami mozgással jár, segíti a formásodásodat, legyen az aerobic, falmászás, rúdtánc, futás vagy bármi egyéb. Lényeg, hogy téged szórakoztasson, lekössön, ezért ne hagyd abba ideje korán!

 

Fotó: Pinterest