Ha a teherbeesés előtt sem voltunk kimondottan a sportos élet hívei, akkor is szükséges felkészítenünk a testünket a terhelésre, továbbá nagyon fontos, hogy megerősítsük a gerincünket, hiszen a többletsúly miatt nagy terhelés fogja érni.

Mozgásformák amikbe bátran vágj bele:

Pilates

Gerinc védelemre kifejezetten ajánlott a Pilates, nem csak ruganyossá teszi a test összes izomzatát, így felkészít a vajúdási folyamatra, hanem a szülés utáni regenerálódásban is segít.

Úszás

A lehető legjobb választás az úszás. De ha fertőzésekre vagyunk hajlamosak, illetve ha már kinyílt a méhszáj, akkor inkább kerüljük ezt a mozgásformát. Az úszás is nagyon jót tesz a gerincnek és alaposan átmozgatja az izmokat.

Aerobic

Kifejezetten a terhes nőknek szánt aerobic órát ajánlom, amely kisebb intenzitással ugyan, de remekül formál és még barátnőket is lehet szerezni .

Konditerem

A súlyzós edzésekről sem kell teljesen lemondanunk, de ha kezdők vagyunk, mindenképpen kérjük edző segítségét.

Tánc

Remek hangulatjavító mozgás, de ebben is igyekezzünk a kifejezetten kismamáknak szólót választani, vagy döntsük az alacsony intenzitású táncórák mellett.

Kismamatorna

A 20.héttől érdemes elkezdeni. Akár otthon is végezhető, egyszerű gyakorlatok.

 

Fontos tehát mozognunk a terhesség közben is, hiszen nem csak az anyának tesz jót, de a baba szívét is erősíti.

A várandósság alatti sportolás további előnye, hogy segít kialakítani egy rendszert a baba számára is, a kis pocaklakó megszokja a napi ritmust már a terhesség ideje alatt, és kevésbé lesz nyűgös.

Rendszeresen sportoló nők számoltak be a gyors regenerálódásról, a sokkal jobb anyagcseréről, a magzat jobb fejlődéséről, hiszen sokkal jobb az anya állóképessége.

A sporttal megelőzhető az elvizesedés, az ödémás szakaszok, és sokkal energikusabb anyukák lehetünk. Ha panasz mentesek vagyunk, akkor mindenképpen tanácsos végig mozogni a 9 hónapot.

A táplálkozásról sem szabad megfeledkezni. Ez épp olyan fontos, mint a rendszeres mozgás. Különösen szülés után kell ügyelnünk arra, hogy elegendő folyadékot vigyünk be és minőségi ételt. A tejtermelés beindulásához extra energiára és táplálékra van szüksége a kismamának. De csak annyi plusz energiára van szükségünk, amennyit a baba anyatejként elfogyaszt- ne vigyük túlzásba!

 

Forrás: http://mommymakeover.hu