Sziasztok Nyaralós Lányok!

Nagyon fontos, hogy ha egyszer elkezdünk mozogni, edzeni, rátérünk a helyes táplálkozásra, ez teljes mértékig ne szakadjon meg a nyaralás alatt. A meleg időben különösen figyeljünk a megfelelő vízfogyasztásra és a lédús gyümölcsök, friss zöldségek bevitelére. Higgyétek el, ezektől nem fogtok elhízni, és a napi strandolás vagy az esti bulik is jobban fognak csúszni. Persze a megfelelő étkezés mellett mozogni sem árt, ezért egy nagyon egyszerű gyakorlatsort raktam Nektek össze, mely napi 5–10 perc alatt elvégezhető, és mégis formában tartja majd az izmaitokat. Aminek két előnye is van:
jól fogtok kinézni, illetve ha vége a nyaralásnak nem kell óriási izomlázakra számítani a konditerembe való „visszatérés” során.

Nézzük a feladatokat:

1. Mély guggolás
(Széles terpeszben állunk, a lábfejek kicsit kifelé néznek. Egyenes háttal, olyan mélyre guggolunk, amennyire csak tudunk, közben figyelve arra, hogy a térdünk ne menjen a lábujjaink elé, és a talpunk ne emelkedjen el a talajról. Ha valaki térdfájós, csak olyan mélyre guggoljon, ameddig még nem fáj!)

2. Fekvőtámasz
(Lehet könnyített, lehet sima. A lényeg: teljes karhajlításokkal dolgozzunk és ügyeljünk a helyes tartásra, ne pucsítsunk, ne essen be a derekunk. Ha gondoljátok ezt is lehet könnyíteni egy székkel vagy akár a medence szélén végrehajtott tolódzkodásokkal.)

3. Kitörés
(Váltott lábbal, hátra fele végezzük. Szigorúan! Hogy miért? Így biztos nem fog a térdünk előre menni a lábfej elé, mert hátra irányul a mozgásunk. Figyeljünk arra is, hogy mindig a hátul lévő térdünket toljuk a talaj felé, onnan visszük le a súlypontunkat.)

4. Plank, azaz alkartámasz
(Teljes alkaron, nem a könyökünkön próbáljuk megtartani magunkat. A legjobb, ha hasra fekszünk, alkarunk a talajon. Visszafeszítjük a sarkunkat, ezzel egyidejűleg megfeszítjük fenekünket, hasunkat és kiemelkedünk. ÉS tartjuk, tartjuk, tartjuk, már csak 40mp!)

5. Hasprés
(Hanyattfekvésben térdünk hajlítva, talpunk a talajon. Kezünket tarkóra tesszük, könyökünket végig hátra feszítjük. Ugye, hogy mindenki ismeri? Na, de fontos, hogy jól is csináljuk! Nem rángatjuk, a lapocka aljáig emelkedünk csak (ezért prés), a könyökünk végig legyen hátra feszítve!)


Ezzel az öt alapgyakorlattal teljesen át tudjuk mozgatni a testünket. Garantáltan jó móka lesz. Valamennyi feladatot próbáljunk meg végigcsinálni 1 percen át, a gyakorlatok között ne tartsunk szünetet. Igen, jól látjátok, 5 perc folyamatos munka!
Ha valakinek ez kevés, csináljuk több kört. Ismételjük 2-3-szor, folyamatos munkával, megállás nélkül.

Ha van kedvetek és időtök, javaslom, menjetek el futni, kocogni, kerékpározni. Nyaralás közben ez igen jó feltöltődés lehet a munkahelyi stressz ellen!

Bármilyen edzés előtt ne felejtsetek el melegíteni, edzés végén pedig mindig nyújtsatok le jó alaposan. Ettől fog az izmotok szép tónusos és rugalmas maradni!

Nyaralás alatt se lustuljunk el, heverjünk a napon vég nélkül!
#lettssgoo