Folytatjuk sorozatunkat, ahol egészséges, diétás étrendtippeket osztunk meg veletek. A héten már írtam a reggeli fontosságáról, ezúttal az ebédre vonatkozóan teszem ezt.

Az ebéd sokaknál sarkalatos pont, hiszen dél körülre már azok is megéheznek, akik reggeliztek, azok meg főleg, akik nem. A szervezetnek tápanyagokra van szüksége a megfelelő működéshez, szóval mit lehet ilyenkor tenni?

Átrohanni a közeli gyorsétkezdébe, és hamar bekapni egy kalóriában dúskáló, ám tápanyagban annál szegényebb hamburgert, gyrost, esetleg sültkrumplit? Jobb ötleteim vannak!

Az első lehetséges helyzet, hogy minden teljesen tökéletes és adott ahhoz, hogy az otthonról hozott, előre elkészített ebédedet elfogyaszd. Tegyük fel, még mikrohullámú sütő is van a munkahelyi konyhán, úgyhogy meg tudod melegíteni a kajádat. No de mit csomagolj ilyenkor a dobozba?

-Egy tenyérnyi csirkemell filé grillezve, beborítva 50 g light mozzarellával, 50 g basmati rizs összekeverve 2 ek mazsolával,

-200 g párolt zöldség medvehagymával és 1 ek lenmagolajjal  két darab kisebb tilápia filé,

-1 nagy édesburgonya megfőzve, összetörve, kevés joghurttal és szerecsendióval kikavarva,

-200 g brokkoli 2 ek tejszínes fokhagymás szósszal meglocsolva.

Igen, ezek a tipikus sovány fehérje+komplex szénhidrát+rostban gazdag zöldség felépítésű kaják, mégis nagyon egyszerűen fel lehet dobni őket, és ilyen formában kifejezetten verik a műízű gyorsétkezdei kosztot.

A második lehetséges helyzet, hogy nagyon gyorsan kell elfogyasztanod az ebédedet, lehetőleg kézben és megmelegíteni sem tudod. Ilyenkor a legkézenfekvőbb ötlet a szendvics, de az sem mindegy, hogy milyen. Íme néhány ötlet:

-Két szelet purpur kenyér, közötte 100 g prémium pulykamell sonka, fél tojásfehérje rúd felkarikázva, paradicsom, paprika, saláta, cukormentes ketchup, 

-Két szelet teljes kiőrlésű rozskenyér, 2 darab light trappista lapsajt, 80 g pármai sonka, 50 g light mozzarella, pár szál ruccola sajáta, 1 ek krémes balzsamecet.

Mindkét szendvicsben megtalálható az értékes fehérje, a komplex, lassú felszívódású szénhidrát, a rostok, ezektől garantáltan nem leszel éhes és kikerekedni sem fogsz, mint a hamburgernek álcázott társaiktól.

Végül pedig vegyük azt a helyzetet, ami a legkevésbé preferálandó, de sajnos néha előfordul: egyáltalán semmi időd nincs bekapni valamit, maximum pár perced van, mert épp egy fontos tárgyalás kellős közepén vagy és csak dohányszünetre mentél ki.

A tested persze erről nem tud, a gyomrod korog, nem tudsz koncentrálni és ideges vagy. Ne a csokiszeletért nyúlj, van megoldás:

-Egy shakerbe készíts elő 30-40 g tejsavó fehérjét, 50-60 g darált zabpelyhet és egy evőkanál natúr mogyoróvajat, ha itt az idő, csak rá kell öntened egy kis mandulatejet vagy sima vizet, összeráznod, meginnod, és garantáltan nem leszel éhes az elkövetkező pár órában.

Ha jó előre tudod, hogy mikor kerülhetsz ilyen helyzetbe a hét során, süss otthon magadnak magas gabonatartalmú, mogyoróvajat és tejsavó fehérjét tartalmazó, magas kalóriatartalmú szeleteket, amik ugyan egy teljes étkezéssel felérnek, de nagyon kis helyet foglalnak el és akár 3-4 perc alatt el lehet őket fogyasztani.