Több kutatás is bebizonyította már, hogy a séta az egyik legjobb orvosság - ezt az állítást maga Hippokratész fogalmazta meg, és azóta számos tanulmány rávilágított arra, hogy testi-lelki egészségünk egyik záloga lehet. 

Tény, hogy viszonylag egyszerűen lehet súlyt veszíteni sétával, gyaloglással, főleg, ha van megfelelő edzéstervünk hozzá. 

A trükk két egyszerű szabályban keresendő:

1. Tudd, hány lépést kell megtenned naponta, és növeld a mennyiséget, nehezítsd a terepet

2. Kötelezd el magad a napi edzésre

Ha azt tervezed, hogy még idén (na jó, vagy januárban) elkezded az edzést, jó, ha néhány kérdésre tudod a választ. Például: mivel mennyi kalóriát fogsz elégetni? Bírja-e a lábam a terhelést? Hogyan növeljem az edzésidőt, a fokozatokat? Milyen egészségügyi hatásai vannak még a sétának? 

Amit feltétlenül tudnod kell:

- Az Amerikai Szív Szövetség javasolja a gyaloglást.

- A gyaloglás csökkenti a koleszterinszintet és a hipertónia, valamin a cukorbetegség kockázatát.

- Egy kutatás során megállapították, hogy  a közepes intenzitású gyaloglás és az erőteljes intenzitású futás hasonló mértékű csökkenést eredményezett a magas vérnyomás, a magas koleszterinszint, a cukorbetegség, és a szívkoszorúér-betegség kockázatának kialakulásában. 

A futással az alsó végtagok igen nagy stressznek vannak kitéve, hiszen testtömeged hétszeresét kell elbírniuk. Nyilvánvaó tehát, hogy a gyaloglás kímélő megoldás, főleg a túlsúllyal küzdőknek. 

Adunk néhány tippet, amivel pillanatok alatt rászoksz majd a sétára, és könnyedén képes leszel a feleslegtől megszabadulni. 

Válassz megfelelő edzőcipőt

Nincs annál fontosabb, mint hogy a lábadnak kényelmes legyen a cipőd. A megfelelő lábbeli rugalmas talppal rendelkezik, párnázott és könnyű. 

Minden séta után igyál meg egy bögre zöld teát

A zöld tea segíti a sejtregenerálódást. Egy kutatás során bebizonyították, hogy azok a résztvevők, akik napi 4-5 csésze teát megittak a 25 perces edzés mellé 12 hétig, átlagosan két kilóval több súlyt veszítettek, mint azok, akik tea nélkül edzettek. 

Használj kütyüket, appokat, és állíts össze egy jó tracklistet

A zene kiváló motiváció. A Spotify-on érdemes futáshoz, edzéshez összeállított listákat keresgélni, vagy csinálj magadnak egyet. Az appok jelentőségéről pedig nem kell bewzélnünk: a legtöbb - akár ingyenesen - letölthető applikáció segítségével kiszámolhatod, mennyi kalóriát égetsz el, hány kilométert tették meg. Bizonyos okosórákkal pedig saját személyi edződ is lehet. 

Tudd, merre tartasz

Persze átvitt értelemben is, de most konkrétumokra gondolunk: ne csak bolyongj, hanem legyen egy előre elgondolt útiterved. 

Keress partnert

Ha unalmasnak találod a sétát egyedül, leress hozzá edzőtársat. A séta közben tudtok beszélgetni, és motiválni is egymást. 

Minél hamarabb, annál jobb

Seth Santoro holisztikus egészségügyi edző szerint az ébredés utáni séta a legjobb stratégia a testzsír százalék csökkentésére. Mivel tested éppen kalóriadeficitben van reggel, így felturbózhatod zsírégető képességét is. A glikogén raktárak alvás közben kiürülnek, ezért a szervezet testzsírt használ energiaforrásként. 

Légy fürge, de változtass a tempón

Fontos, hogy ne cammogj, hanem szedd a lábaid. Ám ha a tempód váltakozik, akkor a gyaloglás akár 20 százalékkal is képes leszel több kalóriát égetni, mintha egyetlen tempóban haladnál. Gyorsíts, majd lassíts.

Igyál vizet

Ezt sem kell ecsetelni: minden edzéshez elengedhetetlen a víz!

 

Változtasd a helyszínt

Nem az utcákra gondolunk, hanem a terepre: néha menj az erdőbe, néha pedig keress meredekebb domboldalakat is. 

Legyen az életed része

Talán a legfontosabb, mint minden edzésben: fontos, hogy a mindennapjaid részévé váljon, és legyen rendszeres a séta. Ne feledd: kell a motiváció, hogy elkezdd, a szokás pedi az, amitől rendszeresen folytatod.