De mi az az EMS?

Az EMS (electric muscle stimulation) egy elektromos izomstimulációs edzés. Lényege, hogy a nagyobb izomcsoportok felé elektródákat helyeznek és a készülék által generált impulzusok az izmok összehúzódását fogják eredményezni.

Miért hatékonyabb, mint egy hagyományos edzés?

Aki sokat olvas fitness témájú cikkeket, biztosan hallott már az úgynevezett agy-izom kapcsolatról. Testmozgás során az agy jeleket küld az izomrendszernek, ami az izmok kontrakcióját (összehúzódását) okozza. Ez a fajta kapcsolat azonban nem minden esetben ugyanolyan fejlett, így előfordulhat, hogy bizonyos izomcsoportokat kevésbé használunk. EMS edzés során az összes nagyobb izomcsoportot stimulációja megtörténik, és azzal hogy a gép a mozgató neuronokat (idegeket) közvetlenül ingerli, segíti az izmok összehúzódását. Ez sokkal intenzívebb terhelést jelent, mint egy hagyományos konditermi edzés, így anélkül tudunk izmot építeni, hogy hatalmas súlyokkal terhelnénk az ízületeinket. Nemcsak a felszíni, hanem a mélyizomzatot is megdolgoztatja, így segítségével csökkenthető a hátfájás és javul a testtartás is.

Kinek ajánlott?

A módszer a népszerűségének alapja az időfaktor. A szakértők szerint egy 20 perces EMS tréning olyan, mintha másfél órát töltenénk az edzőteremben. A technológia kidolgozása során a nagy terhelés miatt különösen nagy hangsúlyt fektettek a regenerációra, így maximum 3, de inkább 2 edzést ajánlott hetente végezni.

Különösen ajánlott azoknak is, aki ízületi problémákkal küzdenek vagy nagyobb súlyfelesleggel rendelkeznek.

Mint láthatjuk, az EMS egy igen hatékony és praktikus edzésmódszer, amely sok szempontból a jövőt jelenti a testépítés és a regeneráció terén egyaránt. A legújabb trendek közül ezt mindenképp érdemes kipróbálni.