A nem tudatos étkezés röviden úgy definiálható, hogy "figyelem nélküli étkezés".

Ez a fajta figyelmetlen és - gyakran emocionális - evés azt eredményezheti, hogy figyelmen kívül hagyod szervezeted jelzéseit arról, hogy már nem is kellene többet enned, hiszen már tele vagy.

Ez azonban súlygyarapodáshoz vezethet – mondja Chris Mohr táplálkozási tanácsadó.

A szakember a következőket tanácsolja, hogy étkezésed tudatosabbá váljon:

  • Mikor leülsz enni, állítsd be az órád 20 percre. Ez a 20 perc szóljon az étkezésről, és ne legyen rövidebb, vagy hosszabb idő az étel elfogyasztása!
  • Próbálj enni a nem domináns kezeddel: Nagyon furcsának fog tűnni, de ezáltal arra kényszeríted önmagad, hogy lassabban egyél.
  • Öt percig teljes csendben egyél, és közben gondold végig, hogy az ételed milyen összetevőkből áll, és mi kellett az elkészítéséhez. Nem vicc: a napsugaraktól kezdve a termőföldön át egészen a bolti csomagolásig!
  • Aprókat harapj és rágj nagyon alaposan.
  • Mielőtt kinyitod a hűtőt, vegyél egy nagy lélegzetet és kérdezd meg magadtól: „Valóban éhes vagyok?” Először csinálhatsz valami mást – például olvashatsz, vizet ihatsz, vagy séltálhatsz egy rövidet, hogy megérkezzen a megfelelő válasz. 

(forrás)