Rebecca Catherine Smith fitneszblogger az Instán rendszeresen megosztja edzéstervét, étrendjét mind a 45 ezer rajongójával. Most egy fotópárost osztott meg az Instagramon, ami azt bizonyítja, bizony a súlyemelés jó dolog!

Míg az első kép abból az időszakból való, amikor kizárólag kardiózott, addig a második fotó már akkor készült, amikor súlyzózni kezdett.

A blogger azt írta: Róma sem egy nap alatt épült fel, ahogyan popsija sem.

 

 

LIFTING MAKES YOU MANLY?! - It infuriates me how still so many girls think the second you pick up a dumbbell or protein shake you'll suddenly become the hulk???????? changing my training from cardio to weights changed me completely inside & out and each to their own but I personally don't think I've made my body look at all manly in my past year and a bit of weight training! Here are my 3 main reasons for girls to start lifting ???? - 1. Building strength & muscles: Lifting builds on a woman's natural curves and helps your body be the strongest it can. Ripped abs, sexy strong back, shoulder boulders & a curvy behind alll come from lifting ???? #strongnotskinny - 2. Loosing that extra body fat: my body fat % saw a MASSIVE fall when I began lifting because as your muscle mass INCREASES your metabolism INCREASES. Before I would spend hours on cardio machines thinking that will get rid of fat but never saw any results and just made me HATE going to the gym, and if you feel like your in that boat now then change it up now! - 3. Healthy relationship with food & body image: when your doing cardio in order to burn 'calories' it's so easy to look at food as numbers and end up feeling guilty for eating too much and feeling like you HAVE to restrict yourself to see results, well that's just not the case at all. Starting weight training made me realise food is fuel and I need LOTS of it to get the best out of my training ???? the amount I eat has honestly trebled since I picked up lifting and I absolutely love it ???? there's no restricting and there's no guilt in indulging in treats once in a while because what better way to fuel a sesh ???????? - Rant over if this convinces one girl to try out weight training mission complete but I wanna see MORE GIRLS in the weights section and get rid of the association that it's just for boys because it's not #gainingweightiscool #StrengthFeed #transformationthursday?????

Rebecca Catherine Smith (@rebeccafitness_eats) által megosztott bejegyzés,

 

És valóban: a második fotón a fitneszblogger teste tónusosabb, formásabb, mint az első képen.

A lány azt írja: nagyon feldühíti, hogy ma még mindig rengeteg lány úgy hiszi, hogy ha súlyzót vesz a kezébe, és proteint eszik, akkor úgy fog kinézni, mint Hulk.

 

You don't appreciate ur mirror at home until u get to uni and u DONT HAVE ONE @loungeapparel #lovetolounge

Rebecca Catherine Smith (@rebeccafitness_eats) által megosztott bejegyzés,

 

Rebeccának 3 jó oka is van, amiért mindenkinek azt tanácsolja, hogy váltson erősítő edzésre:

1. Erős leszel és izmot építesz – kockás has, szexi, erős hát és tónusos vállak – mi kell még?

2. Elveszíted a felesleges zsírt – minél nagyobb az izomtömeg, annál jobban pörög az anyagcsere.

3. Egészséges kapcsolat alakul ki a testképeddel és az étkezésekkel is – bizony, a blogger szerint amikor azért kardiózol, hogy kalóriát veszíts, akkor minden étkezést bűnnek értékelsz előbb-utóbb.

Ám az élelmiszer üzemanyag, amire azért van szükséged, hogy minél többet hozz ki az edzéseidből.

 

Rebecca aláhúzza, a súlyemelés nem tesz férfiassá, szóval hajrá csajok, elő a súlyokkal!

 

COMPOUND SUPERSETS ???????? - Few snippets of todays workout with @adamcapel of some of my favourite supersets to include when training glutes and wooowz do I feel it already ???? - I always do at least one or two compound exercises each leg sesh (squat, deadlift, hip thrust etc) and feel so much more of a burn especially in glutes when I superset them with light weight high rep exercises like these and feel like I really am getting the most out of my workout and breaking a serious sweat ???? - First one: • Sumo deadlift 4 x 5-7 reps • Single leg dumbbell deadlift 4 x 10-12 reps each leg Second one: • Squats 4 x 5-7 reps • Goblet pulse squat 4 x 12-15 reps - Followed these by hip thrusts (hit 100kg pb yay lol), walking lunges & leg extension! Try out these supersets to feel a serious burn ????

Rebecca Catherine Smith (@rebeccafitness_eats) által megosztott bejegyzés,