Ismered az egyszeri láncdohányost, aki a kérdésre „ végre sikerült leszoknod a bagóról” büszkén válaszolja: mi az hogy, már legalább ötvenedszer. Valljuk be, hasonlóan vagyunk az úgynevezett „fogyókúrákkal”.

A fogyókúra – mint nevében is benne van – egy kúra, ami bizonyos ideig tart, van kezdete és vége.
Tehát elkezdesz semmit/keveset/káposztalevest/stb. enni egy ideig... és miután lefogytál X kilót (és főként vizet meg izmot vesztettél, zsírt szinte semmit), visszatérsz a „normális” kerékvágásba, azaz folytatod azt az életmódot, aminek következtében sikeresen meghíztál, elpuhultál néhány év alatt.
Eredmény: az elveszett vízmennyiség 1 nap alatt visszatér, az elvesztett izmok soha többet nem jönnek vissza.
Az „éhezést” követően viszont a zsírokat azonnal raktározni kezdi a szervezeted, így az eltűnt izom-kilók szépen visszarakódnak rád, mégpedig zsír-kilók formájában. Tehát ugyanannyi (ha nem több) kiló leszel, mint fogyókúra előtt, csak éppen kevesebb izom és több zsír arányában.
Azaz rosszabbul fogsz kinézni!

Most gondold végig! Amit évek alatt, a rossz életmód, az ülő munka, a helytelen kajálás, a mozgáshiány miatt „elértél” – azt hogyan képzeled 1-2 hét vagy hónap alatt megváltoztatni, kivált, ha utána folytatod az önpusztító életmódot.

Megoldás: alapjában változtatni azon, ami az elhízást okozta, azaz az életmódon!

Erre a leggyakoribb kérdés: akkor én már soha nem ehetek pizzát/csokit/lángost/stb.? DE IGEN! Mivel ezentúl rendszeresen(!) mozogsz, általában odafigyelsz arra, mit, mennyit, mikor eszel, ezért nem gond, ha néha, de valóban csak néha, kicsit elengeded magad! Persze számolni kell a következményekkel: a csaló napokon nem igazán léptél előre a céljaid felé, ezért utána majd többet kell edzened.
Ennyi a titok.

A testformánk, alakunk izmokból áll. Az izmaink arra lettek kitalálva, hogy használjuk őket, a használathoz energia kell, amit kajából szerzünk. De ha nem használjuk az izmokat, viszont beviszünk sok felesleges kalóriát, hízunk, mint a malac.


„Nekem nincs időm edzeni, inkább nem eszem, akkor nem lesz fölös kalóriám” – hallom sokszor.
Aha, nincs időd… Vagy inkább csak kedved nincs?
Rendben, koplalgass csak. A szervezetedet viszont nem tudod becsapni, a kevesebb táplálékot hatékonyabb felhasználással, az anyagcsere lassításával igyekszik pótolni. Így már szinte attól is hízni fogsz, ha bekapsz egy almát. Különben is a koplalás csak pár napig tartható, hosszú távon nem jön be. Akárcsak a különböző csodafogyókúrák!


Láttál már olyan embert, akik végigcsinált ilyesmit (pl. káposztaleves-, turbó-, szétválasztó diéta), lefogyott tőle, aztán karcsúan fitten és boldogan élt, amíg meg nem halt? Ugye nem!

Többet érsz vele, ha inkább elkezdesz mozogni, rendesen enni (persze nem mindegy mit, ez egy újabb írás témája), mire az izom-zsír arányod jó irányba változik, azaz jobb, szebb alakod lesz!
Ennyire egyszerű!

 

képek forrása: google