„Este 6 után nem eszem semmit”

Mégsem fogysz, ugye? Elárulom: ez a legnagyobb tévhit a tisztelt fogyókúrázók körében!

A címben idézett mondat pedig az, amely a legjobban ki tud engem borítani! Mert egyszerűen egy hatalmas baromság.

Persze OK, ne egyél este 6 után, ha 7-8 óra körül lefekszel.

De ha csak például 11-kor esel be az ágyba... számoljunk. 6-tól 11-ig az 5 óra éhezés, plusz 7 óra (jó esetben) alvás= 12 óra KOPLALÁS! Ha ennyi órán át koplalsz, a tested kénytelen megszerezni a működéshez szükséges szénhidrátot – az izmaid lebontásával.

Reggel felkelsz, ráállsz a mérlegre, és „jaj de jó”! Könnyebb lettél pár deka izommal... csak éppen ezért egyre rosszabbul fogsz kinézni, ugyanis a zsírszázalékod nem változott.

Hosszabb távon pedig gyönyörűen lassul az anyagcseréd, míg a végén tényleg elég lesz csak ránézned a kajára, és hízni fogsz!

A koplalás hatására a szervezeted ugyanis azonnal raktározó üzemmódba kapcsol. Mihelyt megeszel valamit, azt azonnal zsírba raktározza, hiszen szegény test nem tudhatja, hogy a 12 órás koplalás után vajon mi jöhet még! Felkészül az újabb éhezésekre, mégpedig az anyagcsere lelassításával. Ez előbb-utóbb beláthatatlan következményekkel járhat: ha teljesen belassul, károsodik az anyagcseréd, onnan nagyon nehéz lesz visszafordítani a folyamatot.

Mi a megoldás?

Lefekvés előtt mintegy 1,5 órával egy könnyű vacsora, például csirkemell zöldségkörettel, desszertnek egy sovány túró megszórva pici proteinporral. És nyugodtan, boldogan alhatsz!

Ja, és ne állj minden reggel a mérlegre! Heti 1-szer bőven elég.