Anyukám mindig megrémül, amikor meglátja a konyhapulton a fehérjés dobozokat, mert csak annyit tud, hogy valamiféle port tartalmaznak...ezekre még csak rá van írva, hogy csokis, vagy vaníliás, elkönyveli valami mérgező gyümölcsturmixnak, de a BCAAval és Glutaminnal már nem tud mit kezdeni, azoknak semmi ízesítése, fehér por alakúak...szóval ez már tuti dopping, anyu szerint.

Vajon igaza van anyunak, és NDK-s úszónő formám lesz ezektől a doppingszerektől, vagy másik kedvenc kifejezésével élve, szteroidoktól, vagy mégiscsak életben maradok valahogy?

Tulajdonképpen rengeteg tévhit kering a táplálék-kiegészítőktől, és a lányok nagy része óvakodik tőlük, kerüli őket, mert a gyúrós pasik lebegnek a szemük előtt, ők pedig nem akarnak olyanok lenni.

Bezzeg kerek és feszes popsit akartok, ugye?

Nahát, akkor itt jön be az a tény, hogy az vagy, amit megeszel, magyarul, sz@rból nem lehet várat építeni!

Márpedig manapság az élelmiszerek tápanyagtartalma folyton csökken. Mire a fogyasztóhoz kerül egy gyümölcs vagy zöldség, vitamintartalmát szinte teljesen el is vesztette a rengeteg kezelés és hosszadalmas szállítás, csomagolás alatt. Ha mégis megérkezik, akkor pedig túlfőzzük, olajban áztatjuk, hogy a megmaradt pici vitamint is kigyilkoljuk belőle!

Hallottál már a civilizációs betegségekről? Ezek ellen tudsz küzdeni olyan hasznos és egyszerű vitaminokkal (igen, ők is táplálék-kiegészítőnek számítanak), mint például a kalcium és a D-vitamin. FŐLEG HA VALAKI FOGYÓKÚRÁZIK, DIÉTÁZIK, fokozottan szüksége van a szervezetének vitaminokra, ásványi anyagokra; illetve olyan aminosavakkal, mint a CLA vagy Carnitine hatékonyabbá és sikeresebbé tehetjük ezt a folyamatot.

Nézzük a fehérjét, amitől annyian idegenkedtek. Miért fontos ezt használnunk? A fehérje szerveink és sejtjeink alkotóeleme, izmaink tápanyaga. A fehérjepor nem tartalmaz felesleges zsírt, mint a husi, szénhidrátot. Gyorsan felszívódik és eljut az izmaidhoz, anélkül, hogy meg kellene küzdened az emésztési folyamatokkal.

Amennyiben választasz valamilyen mozgásformát, azzal számolj, hogy meg fog növekedni a szervezeted tápanyag igénye, ezért érdemes felkészülnöd olyan táplálék-kiegészítőkkel, melyek segítik tested munkáját és hasznodra válnak. Ne feledd, csak akkor tudsz igazán hatékonyan edzeni, ha megfelelő energiát biztosítasz a szervezeted számára!