Azt hiszed, diétás és egészséges? Gondold újra!


UGYE TE NEM HAGYOD, HOGY A FÉLREVEZETŐ REKLÁMOK MEGTÉVESSZENEK?


Mindig olvasd el, miket tartalmaz egy egészségesnek és/vagy diétásnak kikiáltott termék!


1. Az agyonreklámozott hiperszuper joghurt pont ugyanolyan, mint a no name társai… és egyik sem képes az emésztőrendszeri panaszok, betegségek gyógyítására.

2. A gyümölcsjoghurtok gyümölcstartalma elenyésző. Plusz általában rengeteg bennük a cukor is.


3. A gyerekeknek ajánlott tejszelet egy agyoncukrozott édesség. Nem, nem tesz neki jót. Te teszel neki rosszat, ha ilyeneket veszel neki. Ne egye ezt a főétkezések között…

4. Ugyanez a helyzet a „sok vitamint tartalmazó” cukorkával is.

5. „Egész napos lendületet és energiát biztosít” = tele van cukorral. Tanuld meg értelmezni az ilyen mondatokat.

6. Például a Kinder csokoládé szelet "extra tej- és kalcium tartalmával " reklámozza magát. A valóságban viszont egy gyereknek 13 szeletet kellene megennie ahhoz, hogy a napi kalcium szükségletét fedezze belőle. Ha így tenne, akkor az olyan lenne, mintha 48 darab kockacukrot és egy fél csomag vajat is megenne közben!

7. A müzliszeletek és a gabonapelyhek valójában édességek. Fogadd el ezt a tényt. A gabonapelyhek azért fényesek, ropogósak, mert cukormázzal vannak bevonva. Pehely állaguk pedig elősegíti az extra gyors cukorfelszívódást, így tökéletesek, hogy ha cukorbetegség mihamarabbi elérésé a célunk...

8. 100%-os gyümölcslevek: ezek nem italok, ne idd őket víz helyett. Ezek folyékony ételek, olyan, mintha hatalmas adag gyümölcsöt ennél minden egyes étkezésed mellé. De akkor inkább válassz friss gyümölcsöket!

9. Méz - jóval egészségesebb a cukornál, viszont a kalóriatartalma közel azonos, glikémiás indexe pedig 90% fölött van. Ha kristálycukor helyett mézet használsz, már tettél valamit az egészségedért, de még semmit nem tettél a hízás megállításáért.

10. Diabetikus csokoládé
Az édesítőszerrel készült csokoládé cukorbetegeknek, nem pedig fogyni vágyóknak készül. Bár cukrot nem tartalmaz, jóval több zsírt adnak hozzá, hogy íze és állaga minél jobban hasonlítson a valódi csokoládéhoz.

TEHÁT: OLVASD EL AZ ÖSSZETEVŐKET, gondolkozz logikusan, és ne áltasd magad, hogy egészségesen étkezel.


Persze ehetsz bármit, csak legyél vele tisztában, valójában mit is eszel, tehát a mértékletességre figyelj oda.

„Én nem tudok lemondani a csokiról/péksütiről/sültkrumpliról/stb." – akkor ne mondj le róla, senki nem kényszerít erre… de akkor ne panaszkodj a következmények miatt.

„Hú, akkor nem veszek tejszeletet a gyerekemnek, inkább túró rudit, tudom, az se sokkal jobb, de talán egy fokkal igen”- Nem, egy fokkal sem jobb! A gyereked étkezési szokásainak kialakításáért te vagy a felelős! És igenis legyen lelkiismeret furdalásod, ha csokikkal, gyorséttermi kajával, péksütivel, cukorral tömöd!

Képek forrása: google